ForoExpert
Λογιστικές και Φορολογικές λύσεις.
+30 2104636074
@ info@foroexpert.gr
Λογιστικές και Φορολογικές λύσεις με την ForoExpert. Αξιόπιστα, οικονομικά και άμεσα!

Το γραφείο μας φιλοδοξεί να χτίσει σχέσεις εμπιστοσύνης και στενής συνεργασίας με κάθε επαγγελματία που οραματίζεται μια υγιή και ακμάζουσα επιχείρηση. Από την άλλη επιθυμούμε να βοηθήσουμε τον ιδιώτη να χειριστεί τα φορολογικά και ασφαλιστικά του θέματα, απαλλαγμένο από το άγχος που προκαλεί η γραφειοκρατία των δημοσίων υπηρεσιών και την ανασφάλεια ενός διαρκώς μεταβαλλόμενου οικονομικού τοπίου.

Τα νέα του κλάδου:


2018-05-15, Η απόκτηση ευκαιριακού εισοδήματος και η υπαγωγή στις διατάξεις της περίπτωσης στ΄ της παρ.2 του άρθρου 12 του Ν.4172/2013

Η απόκτηση ευκαιριακού εισοδήματος και η υπαγωγή στις διατάξεις της περίπτωσης στ΄ της παρ.2 του άρθρου 12 του Ν.4172/2013

Δημοσιεύθηκε η ΠΟΛ. 1087/11.5.2018 εγκύκλιος με θέμα την «Εφαρμογή των διατάξεων της περίπτωσης στ΄ της παρ.2 του άρθρου 12 του Ν.4172/2013, στην περίπτωση απόκτησης εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα χωρίς έναρξη». Σύμφωνα με την παρούσα εγκύκλιο, ορίζεται ότι:

Σύμφωνα με την περίπτωση στ΄ της παρ.2 του άρθρου 12 του Ν.4172/2013, όπως αυτές ισχύουν, ορίζεται ότι για τους σκοπούς του Κ.Φ.Ε., εργασιακή σχέση υφίσταται όταν ένα φυσικό πρόσωπο παρέχει υπηρεσίες βάσει έγγραφων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών ή συμβάσεων έργου, με φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες τα οποία δεν υπερβαίνουν τα τρία (3) ή, εφόσον υπερβαίνουν τον αριθμό αυτόν, ποσοστό 75% του ακαθάριστου εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα προέρχεται από ένα (1) από τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες που λαμβάνουν τις εν λόγω υπηρεσίες και εφόσον δεν έχει την εμπορική ιδιότητα, ούτε διατηρεί επαγγελματική εγκατάσταση που είναι διαφορετική από την κατοικία του.

Η παραπάνω διάταξη δεν εφαρμόζεται στην περίπτωση που ο φορολογούμενος αποκτά εισόδημα από μισθωτή εργασία, σύμφωνα με μία από τις περιπτώσεις α΄ έως ε΄ του άρθρου αυτού.

Περαιτέρω με την ΠΟΛ. 1047/2015 εγκύκλιο, διευκρινίστηκε ότι μεταξύ των προϋποθέσεων που πρέπει να συντρέχουν, είναι η επαγγελματική εγκατάσταση των εντασσόμενων να είναι ίδια με την κατοικία τους.

Στις διατάξεις της περίπτωσης στ΄ της παρ.2 του άρθρου 12 του Ν.4172/2013, υπάγονται επαγγέλματα που με τις καταργηθείσες διατάξεις του Ν.2238/1994, χαρακτηρίζονταν ως ελευθέρια επαγγέλματα.

Σημαντικό στοιχείο για την υπαγωγή στις προαναφερθείσες διατάξεις είναι πως οι παρεχόμενες υπηρεσίες από τους υπαγόμενους δεν έχουν ευκαιριακό και παρεπόμενο χαρακτήρα και συνεπώς η υπαγωγή τους στις επίμαχες διατάξεις προϋποθέτει, πέραν των άλλων και την προηγούμενη έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Στην περίπτωση που κατά τη διάρκεια της έγγραφης σύμβασης ένα μέρος των εν λόγω υπηρεσιών που παρέχονται, δεν καλύπτεται από προηγούμενη έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας, τότε οι αμοιβές που αντιστοιχούν στις υπηρεσίες αυτές που παρέχονται χωρίς έναρξη, δεν υπάγονται στις διατάξεις της περίπτωσης στ΄ της παρ.2 του άρθρου 12 του Ν.4172/2013.

H απόκτηση, κατά τη διάρκεια του φορολογικού έτους, τυχόν ευκαιριακού εισοδήματος που δεν εντάσσεται στις αμοιβές για συμβουλευτικές ή παρόμοιες υπηρεσίες, δεν επηρεάζει την υπαγωγή στις διατάξεις της περίπτωσης στ΄ της παρ.2 του άρθρου 12 του Ν.4172/2013.


Πηγή: e-forologia.gr


2019-01-15, 9 λεπτά οι πλαστικές σακούλες από 1.1.2019

Με τη λήξη της «δοκιμαστικής περιόδου» εφαρμογής του περιβαλλοντικού τέλους για τις σακούλες μεταφοράς προϊόντων από τα καταστήματα, το τέλος υπερδιπλασιάζεται και από 4 λεπτά γίνεται 9 λεπτά.

Βάσει της Κ.Υ.Α. με αρ. 180036/952/2017 (ΦΕΚ Β 2812/10.8.2017), από την 1.1.2018 οι επιχειρήσεις έχουν υποχρεωθεί να εισπράττουν και να αποδίδουν ειδικό περιβαλλοντικό τέλος, ανά τεμάχιο λεπτής πλαστικής σακούλας μεταφοράς, για τη διάθεσή τους στους καταναλωτές. Έως τις 31.12.2018 το παραπάνω περιβαλλοντικό τέλος προσδιορίζεται στην τιμή των 3 λεπτών του ευρώ προ Φ.Π.Α.. Ββάσει της παραπάνω απόφασης, από 1.1.2019 το περιβαλλοντικό τέλος προσδιορίζεται στην τιμή των 7 λεπτών του ευρώ προ Φ.Π.Α. (9 λεπτά του ευρώ με Φ.Π.Α.).
Πηγή:


2019-01-16, 49 μέρες για τις ξεχωριστές δηλώσεις συζύγων-Το πλαίσιο της ρύθμισης

Οσοι επιθυμούν να υποβάλουν χωριστή δήλωση πρέπει να το δηλώσουν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2019. Αυτόματα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θα ενημερώσει και τον/τη σύζυγο για την επιλογή αυτή.

Χωριστές φορολογικές δηλώσεις θα μπορούν να υποβάλλονται πλέον από τους συζύγους εφόσον το επιθυμούν, σύμφωνα με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση

Η εν λόγω διάταξη εναρμονίζει τον Κώδικα Φορολογία Εισοδήματος (ΚΦΕ) με την απόφαση 330/2018 του Συμβουλίου της Επικρατείας, ότι κάθε σύζυγος μπορεί να υποβάλλει χωριστή ηλεκτρονική δήλωση φόρου εισοδήματος, καθόσον δεν συντρέχει προφανής λόγος δημοσίου συμφέροντος που να δικαιολογεί την υποχρεωτική υποβολή κοινής δήλωσης. Η απόφαση του ΣτΕ ερείδεται στις αρχές του Συντάγματος περί ισότητας και ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας και στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.

Εως τώρα, ο ΚΦΕ προέβλεπε ότι οι σύζυγοι υποβάλλουν υποχρεωτικά κοινή δήλωση φορολογίας εισοδήματος. Πλέον, η φορολογική δήλωση μπορεί να υποβάλλεται χωριστά, εφόσον ένας τουλάχιστον εκ των συζύγων το επιλέξει με ανέκκλητη δήλωσή του έως την 28η Φεβρουαρίου του έτους υποβολής της δήλωσης. Η επιλογή αυτή είναι δεσμευτική ως προς το φορολογικό έτος που αφορά και τον άλλο σύζυγο, ενώ καλύπτει και τυχόν τροποποιητικές δηλώσεις που θα υποβληθούν.

Η δυνατότητα αυτή παρέχεται για τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2018 (που θα υποβληθούν έως την 30/6/2019) και εφεξής.

Εισόδημα ανηλίκων τέκνων

Σε περίπτωση υποβολής χωριστής δήλωσης, το εισόδημα των ανήλικων τέκνων προστίθεται στα εισοδήματα του γονέα που έχει το μεγαλύτερο συνολικό εισόδημα και φορολογείται στο όνομά του. Εάν οι γονείς έχουν ίσο ποσό συνολικού εισοδήματος, το εισόδημα του ανήλικου τέκνου προστίθεται και φορολογείται στο όνομα του πατέρα. Στην περίπτωση που ένας εκ των γονέων έχει τη γονική μέριμνα, το εισόδημα του ανήλικου τέκνου προστίθεται και φορολογείται στο όνομα του γονέα αυτού.

Τεκμήρια

Οταν οι σύζυγοι υποβάλλουν κοινή δήλωση τόσο οι δαπάνες διαβίωσης (τεκμήρια) όσο και οι δαπάνες απόκτησης περιουσιακών στοιχείων προσδιορίζονται και καλύπτονται από το συνολικό εισόδημα των συζύγων. Αντίθετα, σε περίπτωση χωριστών δηλώσεων συζύγων, οι δαπάνες απόκτησης περιουσιακών στοιχείων και τα τεκμήρια που αφορούν τον κάθε σύζυγο βαρύνουν αυτόν ατομικά και θα πρέπει να δικαιολογούνται από τα ατομικά του εισοδήματα.

Επίσης, σε περίπτωση χωριστών δηλώσεων συζύγων το ποσό της δαπάνης που μπορεί να εκπέσει για τον προσδιορισμό του προς ανάλωση κεφαλαίου, δεν μπορεί να είναι κατώτερο των 3.000 ευρώ για κάθε σύζυγο, ενώ στην περίπτωση της κοινής δήλωσης δεν μπορεί να είναι κατώτερο των 5.000 ευρώ προκειμένου για συζύγους.

Χωριστή βεβαίωση φόρων

Περαιτέρω, με τις νέες διατάξεις αποσαφηνίζεται ότι ακόμα και στην περίπτωση υποβολής κοινής δήλωσης ο φόρος, τα τέλη και οι εισφορές που αναλογούν στα εισοδήματα κάθε συζύγου, όχι μόνο υπολογίζονται χωριστά για κάθε σύζυγο (όπως ίσχυε και στο παρελθόν), αλλά βεβαιώνονται και χωριστά και η ευθύνη καταβολής βαρύνει τον κάθε σύζυγο.

Συνεπώς, ο ένας σύζυγος θα μπορεί να λαμβάνει φορολογική ενημερότητα ακόμα και στην περίπτωση που ο άλλος σύζυγος έχει φορολογικές οφειλές.

Υπό το καθεστώς των προγενέστερων διατάξεων, στην πράξη η φορολογική οφειλή που αναλογούσε στα εισοδήματα των συζύγων βεβαιωνόταν στο όνομα του συζύγου (αν και αυτός ο χειρισμός δεν έβρισκε κατ’ ουσία έρεισμα στον νόμο). Ουσιαστικά, δηλαδή, η υποβολή από τον σύζυγο δήλωσης και για το εισόδημα της συζύγου του είχε ως αποτέλεσμα να καταχωρίζεται στα βιβλία της φορολογικής διοίκησης ως εισπρακτέο ή επιστρεπτέο στο όνομα του συζύγου, το σύνολο των φορολογικών οφειλών ή απαιτήσεων αμφοτέρων των συζύγων ή το ποσό που πρόκυπτε ύστερα από συμψηφισμό της φορολογικής οφειλής του ενός με τη φορολογική απαίτηση του άλλου έναντι του Δημοσίου.


Πηγή: Έντυπη Καθημερινή


2019-01-17, Τα εννέα βήματα για τις κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών και εισοδημάτων εις χείρας τρίτων

Μέσα από εννέα «βήματα» και σε λιγότερο από τρεις εβδομάδες κατάσχονται πλέον από την Επιχειρησιακή Μονάδα Είσπραξης, τα Ελεγκτικά Κέντρα και τις ΔΟΥ τα εισοδήματα και οι καταθέσεις των φορολογουμένων οι οποίοι δεν εξοφλούν εμπρόθεσμα ή δεν τακτοποιούν σε δόσεις τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους προς το Δημόσιο.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο ειδικό εγχειρίδιο φορολογικών διαδικασιών που εξέδωσε πρόσφατα και κοινοποίησε σε όλες τις φοροεισπρακτικές υπηρεσίες η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), η διαδικασία μιας κατάσχεσης απαιτήσεων οφειλέτη του Δημοσίου εις χείρας τρίτων διεκπεραιώνεται από τη φορολογική υπηρεσία που είναι αρμόδια για την είσπραξη των οφειλών σε χρόνο που κυμαίνεται από 11 έως και 20 ημέρες. Για την πραγματοποίηση της κατάσχεσης ακολουθούνται τα παρακάτω «βήματα»:

1) Επιλογή οφειλέτη:

Ο οφειλέτης, στον οποίο θα επιβληθεί η κατάσχεση, επιλέγεται από τον προϊστάμενο της αρμόδιας φορολογικής υπηρεσίας, κατόπιν προτεραιοποίησης των υποθέσεων, με κριτήρια το ύψος και την παλαιότητα της οφειλής, τη φορολογική συμπεριφορά, τη διακοπή της παραγραφής κ.λπ. ή με κριτήρια που τίθενται από τη διοίκηση (όπως, ενδεικτικά, διασταυρώσεις οφειλετών κ.λπ.).

2) Εντοπισμός απαιτήσεων του οφειλέτη εις χείρας τρίτων:

Η αρμόδια φορολογική υπηρεσία -δηλαδή η Επιχειρησιακή Μονάδα Είσπραξης (ΕΜΕΙΣ) ή το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (ΚΕΦΟΜΕΠ) ή το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (ΚΕΜΕΕΠ) ή η ΔΟΥ- πραγματοποιεί έρευνα για τον εντοπισμό χρηματικών, κυρίως, απαιτήσεων του οφειλέτη από τρίτους (μισθών από εργοδότες, συντάξεων από ασφαλιστικά ταμεία, ενοικίων από μισθωτές, λοιπών απαιτήσεων από τρίτους κ.λπ.). Στόχος της έρευνας είναι η επιβολή κατάσχεσης του ποσού που ο τρίτος (ο εργοδότης, το ασφαλιστικό ταμείο, ο μισθωτής κ.λπ.) πρόκειται να αποδώσει στον οφειλέτη του Δημοσίου. Η κατάσχεση επιδιώκεται να επιβληθεί πριν αποδοθεί το ποσό στον οφειλέτη του Δημοσίου, δηλαδή όταν αυτό βρίσκεται ακόμη στα χέρια του τρίτου (του εργοδότη, του ταμείου, του μισθωτή κ.λπ.). Σε περίπτωση ύπαρξης υπολοίπου καταθέσεων σε τραπεζικό λογαριασμό του οφειλέτη η κατάσχεση επιδιώκεται να επιβληθεί με την αποστολή ηλεκτρονικού κατασχετηρίου στην τράπεζα, που θεωρείται «τρίτος» και έχει ως στόχο τη δέσμευση ποσού από το υπόλοιπο του καταθετικού λογαριασμού του οφειλέτη, προκειμένου να αποδοθεί στο Δημόσιο. Η έρευνα για τον εντοπισμό απαιτήσεων του οφειλέτη στα χέρια τρίτων διενεργείται με αναζήτηση πληροφοριών μέσω του Συστήματος Φορολογίας TAXIS, του Συστήματος Μητρώου Τραπεζικών Λογαριασμών και Λογαριασμών Πληρωμών (ΣΜΤΛ και Λ.Π.) ή μέσω άλλων πηγών πληροφόρησης.

3) Δημιουργία κατασχετηρίου:

Δημιουργείται από το σύστημα TAXIS κατασχετήριο στα χέρια τρίτων ή στα χέρια πιστωτικών ιδρυμάτων, ως τρίτων. Τo κατασχετήριο δημιουργείται: α) Με την εισαγωγή:  των στοιχείων του οφειλέτη ή των οφειλετών, αν πρόκειται για μαζικό κατασχετήριο στα χέρια πιστωτικών ιδρυμάτων,  των στοιχείων του τρίτου,  των ληξιπρόθεσμων ατομικών οφειλών και των χρεών συνυποχρέωσης ή συνυπευθυνότητας του οφειλέτη στον πίνακα χρεών, με ιδιαίτερη προσοχή στο ποσοστό συνυπευθυνότητας. β) Με την αποθήκευση και απόδοση αριθμού ειδικού βιβλίου κατασχετηρίου στα χέρια τρίτων.

4) Εκτύπωση, έγκριση και υπογραφή κατασχετηρίου:

Σε περίπτωση έκδοσης μη ηλεκτρονικού κατασχετηρίου, ακολουθείται η εξής «διαδρομή»: ανάκτηση του αριθμού ειδικού βιβλίου του μη ηλεκτρονικού κατασχετηρίου, εκτύπωση, εις διπλούν, για έγκριση και υπογραφή από τον τμηματάρχη και τον διευθυντή της αρμόδιας φορολογικής υπηρεσίας. Σε περίπτωση ηλεκτρονικού κατασχετηρίου που προορίζεται για τις τράπεζες αποδίδεται αριθμός πρωτοκόλλου εξερχόμενου εγγράφου στο κατασχετήριο, με πάτημα του πλήκτρου F3. Στη συνέχεια το ηλεκτρονικό κατασχετήριο εγκρίνεται, μέσω του TΑXIS, από τον προϊστάμενο της, κατά περίπτωση, αρμόδιας φορολογικής υπηρεσίας.

5) Επίδοση μη ηλεκτρονικού κατασχετηρίου

Ανάθεση του μη ηλεκτρονικού κατασχετηρίου σε υπάλληλο της υπηρεσίας ή σε συνεργαζόμενο με τη φορολογική υπηρεσία δικαστικό επιμελητή για την επίδοση του κατασχετηρίου στον τρίτο: Καταχωρούνται τα στοιχεία του οριζόμενου υπαλλήλου ή του δικαστικού επιμελητή στο σχετικό πεδίο του κατασχετηρίου. Επίσης, στην εκτύπωση παραλαβής του κατασχετηρίου, καταχωρείται η ημερομηνία παραλαβής προς επίδοση.

6) Επίδοση – αποστολή του κατασχετηρίου στον τρίτο

Σε περίπτωση έκδοσης μη ηλεκτρονικού κατασχετηρίου, ο οριζόμενος υπάλληλος ή ο δικαστικός επιμελητής επιδίδει αυτοπροσώπως το κατασχετήριο και επιστρέφει αντίγραφο του αποδεικτικού επίδοσης στην εκδούσα αρμόδια φορολογική υπηρεσία ή αποστέλλει το κατασχετήριο στον τρίτο ταχυδρομικά. Η αρμόδια υπηρεσία καταχωρεί την ημερομηνία επίδοσης. Αν δεν καταστεί δυνατό να εντοπιστεί ο τρίτος στη δοθείσα διεύθυνση/έδρα, συντάσσεται το σχετικό αποδεικτικό. Το κατασχετήριο επιστρέφεται στην εκδούσα φορολογική αρχή και καταχωρείται στο πεδίο των παρατηρήσεων ο λόγος που δεν επιδόθηκε αυτό. Το κατασχετήριο, με το αποδεικτικό επίδοσης, τίθεται στον φάκελο που τηρείται στο αρμόδιο τμήμα, είτε με αύξοντα αριθμό (α/α) κατασχετηρίου ανά έτος, είτε με αλφαβητική σειρά οφειλέτη.

Σε περίπτωση ηλεκτρονικού κατασχετηρίου πραγματοποιείται ηλεκτρονική διαβίβαση αυτού μέσω μηνύματος στον κόμβο της ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ Α.Ε. Μέσω του κόμβου αυτού το κατασχετήριο αποστέλλεται στους τρίτους, δηλαδή στις τράπεζες.

7) Παραλαβή δήλωσης τρίτου

Σε περίπτωση επίδοσης μη ηλεκτρονικού κατασχετηρίου, ο τρίτος, εντός 8 ημερών από την επίδοση του κατασχετηρίου (8 εργάσιμων ημερών για τις τράπεζες), είτε υποβάλλει εγγράφως δήλωση για την ύπαρξη ή μη του κατασχετέου ποσού στα χέρια του, διά αναφοράς που επιδίδεται με δικαστικό επιμελητή στον προϊστάμενο της υπηρεσίας που εξέδωσε το κατασχετήριο, είτε προβαίνει σε προφορική δήλωση ενώπιον του ειρηνοδίκη της κατοικίας ή διαμονής του, ο οποίος συντάσσει σχετική έκθεση την οποία αποστέλλει ταχυδρομικά στην αρμόδια υπηρεσία.

Σε περίπτωση αποστολής ηλεκτρονικού κατασχετηρίου, παραλαμβάνεται ηλεκτρονικά και εκτυπώνεται η δήλωση της τράπεζας επί του κατασχετηρίου, είτε θετική είτε αρνητική.

8) Αξιολόγηση του περιεχομένου της δήλωσης τρίτου

Εξετάζεται η ειλικρίνεια της δήλωσης και αξιολογείται η σκοπιμότητα άσκησης ανακοπής κατά αυτής. β) Διαβιβάζεται με έγγραφο υπογεγραμμένο από τον προϊστάμενο της φορολογικής υπηρεσίας στην Κεντρική Υπηρεσία του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ) επικυρωμένο φωτοαντίγραφο του κατασχετηρίου, του αποδεικτικού επίδοσης, της δήλωσης τρίτου, προκειμένου αυτό να αποφασίσει αν συντρέχουν λόγοι άσκησης ανακοπής. γ) Σε περίπτωση αξιολόγησης του περιεχομένου της δήλωσης τρίτου ως ανειλικρινούς, το ΝΣΚ καταθέτει ανακοπή. Αν δεν υποβληθεί δήλωση από τον τρίτο ή υποβληθεί εκπρόθεσμη δήλωση ή χωρίς την τήρηση του απαιτούμενου τύπου ή αν το κατασχεθέν ποσό στα χέρια του τρίτου δεν αποδοθεί εντός των οριζόμενων από τον νόμο προθεσμιών, ο τρίτος λογίζεται ως οφειλέτης του ποσού για το οποίο επιβλήθηκε η κατάσχεση, δηλαδή η οφειλή βεβαιώνεται σε βάρος του.

9) Παρακολούθηση για την άμεση απόδοση της κατασχεθείσας απαίτησης:

Σε περίπτωση έκδοσης μη ηλεκτρονικού κατασχετηρίου, η υπηρεσία μεριμνά για την άμεση απόδοση της κατασχεθείσας απαίτησης, βάσει της θετικής δήλωσης του τρίτου, μέσω κατάθεσης αυτού σε τραπεζικό ίδρυμα με αναφορά της Ταυτότητας Οφειλής Κατασχετηρίου (ΤΟΚ).

Σε περίπτωση που έχει αποσταλεί ηλεκτρονικό κατασχετήριο σε πιστωτικό ίδρυμα, η απόδοση του κατασχεθέντος ποσού βάσει της θετικής δήλωσης του ιδρύματος διενεργείται μέσω του διατραπεζικού συστήματος, με αναφορά στη μοναδική Ταυτότητα Οφειλής Κατασχετηρίου (ΤΟΚ). Η απόδοση διενεργείται εντός 10 εργάσιμων ημερών από την υποβολή της δήλωσης του πιστωτικού ιδρύματος στον λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος, ΕΛΛ+0,81% είτε στην υπηρεσία που επέβαλε την κατάσχεση.


Πηγή: https://www.naftemporiki.gr/


2019-01-17, ΑΑΔΕ: Πώς θα υποβληθούν οι χωριστές δηλώσεις συζύγων

Την ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή μέσω της οποίας οι σύζυγοι μπορούν να γνωστοποιήσουν την επιθυμία τους για την υποβολή χωριστών ηλεκτρονικών δηλώσεων ενεργοποίησε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.

Όπως διευκρινίζεται σε σχετική ανακοίνωση, για την υποβολή χωριστών δηλώσεων, ένας τουλάχιστον εκ των συζύγων γνωστοποιεί στην ΑΑΔΕ την επιλογή του αυτή, μέχρι την 28η Φεβρουαρίου 2019, μέσω ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής στον διαδικτυακό τόπο www.aade.gr , στον σύνδεσμο: https://www.aade.gr/polites/eisodema/gnostopoiese-choristes-deloses , είτε με τους δικούς του κωδικούς πρόσβασης, είτε μέσω ειδικώς για το σκοπό αυτό εξουσιοδοτημένου λογιστή – φοροτεχνικού με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης του τελευταίου.

Η ειδική εξουσιοδότηση προς τον λογιστή για τη γνωστοποίηση της επιλογής υποβολής χωριστής δήλωσης γίνεται μέσω του TAXISnet.

Εάν μόνον ο ένας εκ των συζύγων γνωστοποιήσει την επιλογή του για υποβολή χωριστών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος, ενημερώνεται ο άλλος σύζυγος από την ΑΑΔΕ στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει στη διάθεσή της.

H επιλογή υποβολής χωριστής δήλωσης μπορεί να ανακαλείται αποκλειστικά μέχρι την 28η Φεβρουαρίου 2019. Μετά την παρέλευση της προθεσμίας αυτής, δεν είναι δυνατή η ανάκληση της δήλωσης και η υποβολή κοινής δήλωσης.

Η ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή γνωστοποίησης της επιλογής για υποβολή χωριστής δήλωσης θα παραμείνει διαθέσιμη και μετά την 28η Φεβρουαρίου 2019 και μέχρι την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της εμπρόθεσμης δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, αποκλειστικά για τους φορολογούμενους που συνάπτουν ή δηλώνουν γάμο μετά τις 28/2/2019. H γνωστοποίηση της επιλογής υποβολής χωριστής δήλωσης στην περίπτωση αυτή πραγματοποιείται άπαξ και δεν ανακαλείται.

Τέλος, διευκρινίζεται ότι η εφαρμογή αυτή δεν αφορά τα μέρη συμφώνου συμβίωσης, ούτε φορολογούμενους σε διάσταση, πτώχευση και δικαστική συμπαράσταση.


Πηγή: www.naftemporiki.gr


2019-01-19, Δημοσιεύθηκε η απόφαση για την παράταση στα τέλη κυκλοφορίας

Δημοσιεύθηκε η απόφαση για την παράταση στα τέλη κυκλοφορίας

Δημοσιεύθηκε στο Εθνικό Τυπογραφείο (ΦΕΚ Β΄50) η απόφαση Αριθμ. Α.1012/14-1-2019 σύμφωνα με την οποία παρατείνεται η προθεσμία για την εμπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας έτους 2019, από τη λήξη της έως και την 31-1-2019.

Η καταβολή των τελών κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της παράτασης θα γίνεται στις κατά τόπους Δ.Ο.Υ..


Πηγή: e-forologia.gr


2019-01-19, Νέο καθεστώς για τις ανώνυμες εταιρείες

Yπό ένα απλούστερο, σαφέστερο και σαφώς πιο σύγχρονο πλαίσιο λειτουργούν από την 1η Ιανουαρίου 2019 οι ανώνυμες εταιρείες, καθώς το καλοκαίρι του 2018 αναμορφώθηκε το σχετικό θεσμικό πλαίσιο. Ενενήντα οκτώ χρόνια μετά τη θέσπιση του περίφημου νόμου 2190/1920, ο οποίος στις δεκαετίες αυτές είχε υποστεί δεκάδες αποσπασματικές τροποποιήσεις, πλέον η λειτουργία των Α.Ε. διέπεται από τον νόμο 4548/2018.

Τον πρώτο καιρό, πάντως, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα παρατηρηθούν δυσλειτουργίες, ειδικά για τις υφιστάμενες Α.Ε., καθώς πρέπει να προσαρμοσθούν στα νέα δεδομένα, ενώ θα δοκιμασθεί και η ετοιμότητα της δημόσιας διοίκησης, από τις υπηρεσίες Γενικού Εμπορικού Μητρώου ΓΕΜΗ και τις περιφέρειες μέχρι τις εφορίες.

Σήμερα η «Καθημερινή» επιχειρεί να παρουσιάσει τις κυριότερες αλλαγές σε ό,τι αφορά την καθημερινή λειτουργία των Α.Ε. που επήλθε με τον νόμο 4548/2018.

• Διάρκεια

Η διάρκεια μιας εταιρείας μπορεί πλέον να είναι και αορίστου χρόνου, δηλαδή απεριόριστη. Ακόμη δε και αν είναι ορισμένου χρόνου μπορεί να μετατραπεί σε αορίστου και αντιστρόφως, με απόφαση που λαμβάνεται από τη γενική συνέλευση των μετόχων με αυξημένη απαρτία και πλειοψηφία.

• Επωνυμία.

Η επωνυμία μπορεί πλέον να έχει φανταστική μορφή, δεν απαιτείται δηλαδή να περιγράφει το αντικείμενο της εταιρείας. Επίσης, μπορεί να περιλαμβάνει ηλεκτρονική διεύθυνση ή άλλη ένδειξη.

• Διοικητικό συμβούλιο.

Πλέον ορίζονται συγκεκριμένα όρια για τον αριθμό των μελών των διοικητικών συμβουλίων των Α.Ε., καθώς επιτρέπεται να αποτελούνται από 3 έως 15 μέλη. Πάντως, στην περίπτωση των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων επιτρέπεται το διοικητικό συμβούλιο να είναι μονομελές.

• Κατάταξη εταιρειών.

Στην περίπτωση των νεοϊδρυόμενων και μέχρι τη σύνταξη του πρώτου ισολογισμού, πολύ μικρές Α.Ε. θεωρούνται αυτές που έχουν μετοχικό κεφάλαιο από 25.000 έως 100.000 ευρώ, μικρές αυτές που έχουν μετοχικό κεφάλαιο από 100.001 έως 500.000 ευρώ, μεσαίες αυτές που έχουν μετοχικό κεφάλαιο από 500.001 έως 1.000.000 ευρώ και μεγάλες όσες έχουν μετοχικό κεφάλαιο πάνω από 1 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται εδώ ότι το ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο των Α.Ε. αυξάνεται κατά 1.000 ευρώ με τον νέο νόμο, από 24.000 ευρώ σε 25.000 ευρώ. Στην περίπτωση που Α.Ε. έχουν σήμερα ελάχιστο κεφάλαιο κάτω από 25.000 ευρώ, πρέπει μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2019 να αυξήσουν το κεφάλαιό τους σε 25.000 ευρώ ή αλλιώς να μετατραπούν σε εταιρεία άλλης μορφής. Από την 1η Ιανουαρίου 2020 δεν θα μπορούν να προβούν σε καμία καταχώριση στο ΓΕΜΗ όσες εταιρείες δεν έχουν προβεί στην απαιτούμενη αύξηση του κεφαλαίου τους.

• Γενική συνέλευση εξ αποστάσεως.

Οι αποφάσεις μπορούν να λαμβάνονται από τους μετόχους, χωρίς συνεδρίαση σε φυσικό χώρο, με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων, για παράδειγμα μέσω email. Το παραπάνω προϋποθέτει η εταιρεία να μην είναι εισηγμένη σε χρηματιστήριο, να προβλέπεται αυτή η δυνατότητα από το καταστατικό και όλοι οι μέτοχοι να έχουν γνωστοποιήσει στην εταιρεία τα στοιχεία της ηλεκτρονικής τους επικοινωνίας. Με άλλη διάταξη προβλέπεται η συμμετοχή από απόσταση σε γενική συνέλευση που πραγματοποιείται σε φυσικό χώρο μέσω της χρήσης ηλεκτρονικών ή οπτικοακουστικών μέσων (teleconference ή videoconference).

• Δημοσιότητα

Τα στοιχεία που υποχρεούνται οι Α.Ε. να δημοσιεύουν στο ΓΕΜΗ είναι τα ακόλουθα: Ιδρυτικές πράξεις – καταστατικό, αποφάσεις για την τροποποίηση του καταστατικού μαζί με τις τροποποιήσεις, διορισμός και παύση των προσώπων που ασκούν τη διαχείριση της εταιρείας, έχουν την εξουσία να την εκπροσωπούν και είναι αρμόδια να ασκούν τον τακτικό της έλεγχο, αποφάσεις για αύξηση ή μείωση μετοχικού κεφαλαίου, πιστοποίηση της καταβολής του κεφαλαίου, οι εγκεκριμένες ετήσιες και ενοποιημένες χρηματοοικονομικές καταστάσεις και οι σχετικές εκθέσεις του διοικητικού συμβουλίου και των ελεγκτών της Α.Ε., οι χρηματοοικονομικές καταστάσεις που καταρτίζονται για τη διανομή προσωρινού μερίσματος, η λύση της εταιρείας, δικαστικές αποφάσεις που κηρύσσουν άκυρη μία εταιρεία ή σε κατάσταση πτώχευσης κ.ο.κ., η διαγραφή της εταιρείας.

• Μείωση της κρατικής εποπτείας.

Η τροποποίηση του καταστατικού, η μετατροπή εταιρείας άλλης μορφής σε Α.Ε. και αντίστροφα, η λύση της Α.Ε. ύστερα από απόφαση της γενικής συνέλευσης και η αναβίωσή της και κάθε άλλος μετασχηματισμός εγκρίνονται ύστερα από τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας από την περιφερειακή ενότητα της έδρας της εταιρείας. Για τις λοιπές πράξεις δεν απαιτείται η διενέργεια ελέγχου νομιμότητας από τις περιφέρειες, παρά μόνο ο έλεγχος πληρότητας των εγγράφων που διενεργείται από τις υπηρεσίες ΓΕΜΗ. Επίσης, η κρατική παρέμβαση μειώνεται και σε ό,τι αφορά την αποτίμηση των εισφορών σε είδος. Αυτή πλέον δεν γίνεται από κρατική επιτροπή, αλλά από ανεξάρτητους ορκωτούς ελεγκτές λογιστές. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι η αρμοδιότητα έγκρισης συγχωνεύσεων του υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης υφίσταται μόνο στην περίπτωση κατά την οποία συμμετέχει στη συγχώνευση πιστωτικό ίδρυμα με τη μορφή Α.Ε. ή όταν το πιστωτικό ίδρυμα που θα προέλθει από τη συγχώνευση θα έχει τη μορφή Α.Ε.

Τι αλλάζει με τις μετοχές

Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές που επήλθαν με τον νόμο 4548/2018 είναι η κατάργηση των ανώνυμων μετοχών, απόφαση η οποία είχε ως κύριο γνώμονα την καταπολέμηση του ξεπλύματος «μαύρου» χρήματος. Ηδη από τη δημοσίευση του νόμου 4548/2018 στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 13 Ιουνίου 2018, δεν επιτρέπεται πλέον η έκδοση ανώνυμων μετοχών. Οσες είχαν εκδοθεί μέχρι την προαναφερθείσα ημερομηνία θα ονομαστικοποιηθούν αυτομάτως και υποχρεωτικά την 1η Ιανουαρίου 2020.

Για την αντικατάσταση των ανώνυμων μετοχών με ονομαστικές ακολουθούνται οι διατάξεις του καταστατικού κάθε εταιρείας. Εάν, ωστόσο, οι διατάξεις αυτές δεν είναι πλήρεις, τότε ακολουθείται η εξής διαδικασία: το διοικητικό συμβούλιο αποφασίζει έως την 1η Ιουλίου 2019 να ανακοινώσει τον τρόπο με τον οποίο οι μέτοχοι θα πρέπει να αναγγείλουν στην εταιρεία τα επί των μετοχών δικαιώματά τους, ώστε να εγγραφούν στο βιβλίο μετόχων και να εκδοθούν οι νέοι τίτλοι. Επίσης αποφασίζει τον τρόπο με τον οποίο θα εκδοθούν και θα παραδοθούν στους μετόχους οι νέοι ονομαστικοί μετοχικοί τίτλοι. Μετά την 1η Ιανουαρίου 2020 και ενόσω οι μέτοχοι δεν έχουν αναγγείλει τα δικαιώματά τους, οι μετοχές δεν παρέχουν μετοχικά δικαιώματα ούτε και μπορούν να μεταβιβασθούν.

Σε περίπτωση που το διοικητικό συμβούλιο δεν προβεί στις παραπάνω ενέργειες μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2019, κάθε μέτοχος που έχει ανώνυμες μετοχές μπορεί να ζητήσει από το δικαστήριο με τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων να υποχρεωθεί η εταιρεία να εγγράψει τον αιτούντα στο βιβλίο μετόχων και να εκδώσει και να παραδώσει σε αυτόν νέες ονομαστικές μετοχές.


Πηγή: Έντυπη Καθημερινή


2019-01-22, Οι δηλώσεις φόρου πλοίων Α΄ κατηγορίας Ν. 27/1975

Η ΑΑΔΕ ενημέρωσε στις 21/1/2019, ότι είναι διαθέσιμη η εφαρμογή για την υποβολή δηλώσεων φόρου πλοίων Α’ κατηγορίας Ν.27/1975 για το έτος 2019.

Να θυμίσουμε ότι σχετικά με τον τύπο και το περιεχόμενο των δηλώσεων φόρου πλοίων πρώτης κατηγορίας του Ν.27/1975, είχε δημοσιευτεί η ΠΟΛ. 1099/13.7.2017 εγκύκλιος της ΑΑΔΕ, με θέμα «Τροποποίηση της ΠΟΛ.1022/2017 απόφασης Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων αναφορικά με τον Τύπο και περιεχόμενο των δηλώσεων φόρου πλοίων πρώτης κατηγορίας του Ν.27/1975 (ΦΕΚ Α’ 77/22.4.1975) φορολογικών ετών 2017 και μετά, υποβολή αυτών με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου και καθορισμός δικαιολογητικών».

Η ΠΟΛ.1022/20.2.2017 αναφερόταν στον τύπο και περιεχόμενο των δηλώσεων φόρου πλοίων πρώτης κατηγορίας του Ν.27/1975 (ΦΕΚ Α΄77/22.4.1975) φορολογικών ετών 2017 και μετά, υποβολή αυτών με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου και καθορισμός δικαιολογητικών». Συγκεκριμένα οι σχετικές δηλώσεις φόρου πλοίων πρώτης κατηγορίας του Ν.27/1975 που αφορούν πλοία:

- Που νηολογούνται με ελληνική σημαία μετά την έναρξη ισχύος του Ν.27/1975 και φορολογούνται με τον νόμο αυτό.

- Που νηολογούνται με σημαία Ε.Ε και Ε.Ο.Χ. πλην της ελληνικής του άρθρου 26α του Ν.27/1975 και φορολογούνται με το νόμο αυτό.

- Που νηολογούνται με ξένη σημαία του άρθρου 26 του Ν.27/1975 τα οποία διαχειρίζονται ημεδαπές ή αλλοδαπές εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25 του Ν.27/1975 και φορολογούνται με τις διατάξεις φορολογίας πλοίων του νόμου αυτού

Η υποβολή των παραπάνω δηλώσεων φόρου πλοίων πρώτης κατηγορίας, αρχικών και τροποποιητικών, γίνεται υποχρεωτικά με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας, μέσω διαδικτύου στο πληροφοριακό σύστημα TAXISnet.

Κατά την πρώτη υποβολή της ηλεκτρονικής δήλωσης φόρου των πλοίων του άρθρου 1 για τα φορολογικά έτη 2017 και μετά, οι υπόχρεοι καταχωρούσαν όλα τα πληροφοριακά στοιχεία του πλοίου. Σε επόμενες υποβολές των ηλεκτρονικών δηλώσεων των ίδιων πλοίων εμφανίζονται όλα τα πληροφοριακά στοιχεία του πλοίου, όπως αυτά συμπληρώθηκαν με την υποβολή της πρώτης ηλεκτρονικής δήλωσης.

Υποβάλλεται μέχρι το τέλος του μηνός Φεβρουαρίου κάθε φορολογικού έτους δήλωση φόρου πλοίων πρώτης κατηγορίας του Ν.27/1975 για τα πλοία που κατά την 1η Ιανουαρίου είναι νηολογημένα στην ελληνική σημαία ή είναι νηολογημένα σε σημαία Ε.Ε. και Ε.Ο.Χ. πλην ελληνικής, υπαγόμενα στο άρθρο 26α του ίδιου νόμου ή είναι νηολογημένα με ξένη σημαία και διαχειρίζονται από την Ελλάδα από ημεδαπά ή αλλοδαπά νομικά πρόσωπα του άρθρου 25 του ίδιου νόμου. Με την υποβολή της δήλωσης, γίνεται ο άμεσος προσδιορισμός του φόρου, εκδίδεται «Ταυτότητα Οφειλής» (Τ.Ο.) με βάση την οποία καταβάλλεται ο φόρος μέσω πιστωτικών ιδρυμάτων.

Σε περίπτωση μη υποβολής δήλωσης ή υποβολής εκπρόθεσμης ή ανακριβούς δήλωσης, εφαρμόζονται οι διατάξεις του Ν.4174/2013 (ΦΕΚ Α΄ 170).

Με την ΠΟΛ.1099/2017, αντικαταστάθηκε η παρ. 11 του άρθρου 2 της ΠΟΛ.1022/2017 και αναφέρεται ότι:

«11. Η δήλωση φόρου πλοίων πρώτης κατηγορίας υποβάλλεται για ολόκληρο το τρέχον έτος, εντός των οριζόμενων από τον Ν.27/1975 προθεσμιών, όπως αναλυτικά αναφέρονται στο άρθρο 4 της παρούσης. Σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους συμβούν γεγονότα, τα οποία δύνανται να μεταβάλουν τη φορολογική υποχρέωση και τον τελικώς οφειλόμενο ετήσιο φόρο, οι μεταβολές δηλώνονται από τους φορολογούμενους ηλεκτρονικά μέσω υποβολής τροποποιητικών δηλώσεων για τις οποίες δεν προβλέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις προθεσμία υποβολής. Κατά την υποβολή των δηλώσεων αυτών δεν επιβάλλονται τα πρόστιμα του άρθρου 54 του Ν.4174/2013 (ΚΦΔ), καθόσον οι εν λόγω μεταβολές δεν οφείλονται σε λάθος ή παράλειψη των φορολογούμενων, αλλά σε πραγματικά γεγονότα, τα οποία συμβαίνουν μετά τις προθεσμίες υποβολής της σχετικής δήλωσης.

Τα γεγονότα αυτά είναι:

α) Διαγραφή του πλοίου από τα ελληνικά νηολόγια.

β) Διακοπή της διαχείρισης από την Ελλάδα πλοίου υπό ξένη σημαία.

γ) Διακοπή της εκμετάλλευσης στην Ελλάδα πλοίου υπό σημαία Ε.Ε και Ε.Ο.Χ. πλην της ελληνικής.

δ) Αλλαγή πλοιοκτήτριας εταιρείας πλοίου είτε υπό ελληνική είτε υπό σημαία Ε.Ε και Ε.Ο.Χ. πλην της ελληνικής είτε υπό ξένη σημαία.

ε) Αλλαγή διαχειρίστριας εταιρείας στην οποία η πλοιοκτήτρια εταιρεία είχε αναθέσει την διαχείριση πλοίου υπό ξένη σημαία ή υπό σημαία Ε.Ε και Ε.Ο.Χ. πλην της ελληνικής.

στ) Καταβολή φόρου χωρητικότητας στην αλλοδαπή για πλοία με ξένη σημαία του άρθρου 26 του Ν.27/1975.

ζ) Επίσημη καταμέτρηση του πλοίου, από την αρμόδια υπηρεσία του Υ.ΝΑ.Ν.Π. για την αλλαγή των Κ.Ο.Χ. αυτού.

η) Αιτούμενη αργία του πλοίου, με βάση τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 5 του Ν.27/1975.»


Πηγή: e-forologia.gr


2019-01-26, Πότε τα «μπλοκάκια» φορολογούνται ως μισθωτοί

Πώς αντιμετωπίζονται οι αμειβόμενοι με δελτίο παροχής υπηρεσιών

Πέντε προϋποθέσεις πρέπει να πληροί ένας εργαζόμενος που αμείβεται με «μπλοκάκι» προκειμένου να φορολογηθεί για τις αμοιβές του με την κλίμακα φορολογίας εισοδήματος των μισθωτών, δηλαδή για να δικαιούται έκπτωσης φόρου έως 1.900-2.100 ευρώ που ισοδυναμεί με αφορολόγητο όριο εισοδήματος 8.636-9.545 ευρώ. Οι προϋποθέσεις αυτές είναι οι εξής:

1 Θα πρέπει να έχει υποβάλει δήλωση έναρξης επιχειρηματικής δραστηριότητας στην αρμόδια ΔΟΥ, σαν κανονικός αυτοαπασχολούμενος.

2 Θα πρέπει να παρέχει υπηρεσίες στις οποίες προέχει το στοιχείο της συμβουλής ή της επιστημονικής, καλλιτεχνικής και πνευματικής δημιουργίας, δηλαδή να ασκεί δραστηριότητα η οποία -σύμφωνα με τις καταργηθείσες διατάξεις του παλαιού Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 2238/1994)- δεν εμπεριέχει την έννοια της εμπορικής ιδιότητας, αλλά χαρακτηρίζεται ως «ελευθέριο επάγγελμα». Τέτοιες δραστηριότητες είναι του ιατρού, οδοντιάτρου, κτηνιάτρου, φυσικοθεραπευτή, βιολόγου, ψυχολόγου, μαίας, δικηγόρου, συμβολαιογράφου, άμισθου υποθηκοφύλακα, δικαστικού επιμελητή, αρχιτέκτονα, μηχανικού, τοπογράφου, χημικού, γεωπόνου, γεωλόγου, δασολόγου, περιβαλλοντολόγου, ωκεανογράφου, σχεδιαστή, δημοσιογράφου, διερμηνέα, ξεναγού, μεταφραστή, καθηγητή ή δασκάλου, καλλιτέχνη γλύπτη ή ζωγράφου ή σκιτσογράφου ή χαράκτη, ηθοποιού, μουσικοσυνθέτη, εκτελεστή μουσικών έργων ή μουσουργού, τραγουδιστή-καλλιτέχνη των κέντρων διασκέδασης, χορευτή, χορογράφου, σκηνοθέτη, σκηνογράφου, ενδυματολόγου, διακοσμητή, οικονομολόγου, αναλυτή, προγραμματιστή, ερευνητή ή συμβούλου επιχειρήσεων, λογιστή ή φοροτέχνη, αναλογιστή, κοινωνιολόγου, κοινωνικού λειτουργού, εμπειρογνώμονα, ομοιοπαθητικού εναλλακτικής θεραπείας, ψυχοθεραπευτή, λογοθεραπευτή, λογοπαθολόγου και λογοπεδικού, πραγματογνώμονα, διαιτητή, εκκαθαριστή γενικά, ελεγκτή Α.Ε., εκτελεστή διαθηκών, εκκαθαριστή κληρονομιών και κηδεμόνα σχολάζουσας κληρονομίας, αρχαιολόγου, προπονητή, εργοφυσιολόγου, εργοθεραπευτή, γραφίστα, διαιτολόγου, διατροφολόγου, συντηρητή αρχαιοτήτων, επιμελητή, διορθωτή κειμένων, νοσηλεύτριας ή αποκλειστικής νοσοκόμας.

3. Θα πρέπει να δηλώνει ως έδρα για την άσκηση της δραστηριότητάς του την κατοικία του.

4. Δεν θα πρέπει να εισπράττει μισθό από άλλη εργασία.

5. Θα πρέπει να παρέχει τις υπηρεσίες του σε τρεις το πολύ εργοδότες ή και σε περισσότερους από τρεις, εφόσον όμως στην περίπτωση αυτή λαμβάνει το 75% τουλάχιστον των ετησίων αμοιβών του μόνο από έναν.

Σε κάθε περίπτωση κατά την οποία φορολογούμενος με «μπλοκάκι» δεν πληροί έστω και μία από τις πέντε παραπάνω προϋποθέσεις θεωρείται κανονικός επιτηδευματίας. Οι ετήσιες αμοιβές του από το «μπλοκάκι» είναι δυνατό, ωστόσο, να μη φορολογηθούν στο σύνολό τους ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα. Στην περίπτωση αυτή, δηλαδή, ο φορολογούμενος χάνει μεν το δικαίωμα του αφορολογήτου, αλλά αποκτά τη δυνατότητα να δηλώσει δαπάνες που εκπίπτουν από τις ετήσιες αμοιβές του. Το καθαρό ποσό που θα προκύψει με την έκπτωση των δαπανών από τις ετήσιες αμοιβές του θα είναι αυτό που θα φορολογηθεί ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, δηλαδή με 22% από το πρώτο ευρώ μέχρι τα 20.000 ευρώ και με 29%-45% για το τμήμα των ετησίων αμοιβών πάνω από το επίπεδο των 20.000 ευρώ.

Αν κάποιος εργαζόμενος αμείφθηκε για παροχή υπηρεσιών, χωρίς να έχει κάνει έναρξη δραστηριότητας στη ΔΟΥ και έλαβε «τίτλο κτήσης» από τον εργοδότη του για τις αμοιβές που εισέπραξε θα φορολογηθεί για το σύνολο των αμοιβών του, ως επιτηδευματίας, δηλαδή με 22% από το πρώτο ευρώ μέχρι τα 20.000 ευρώ και με 29%-45% για το τμήμα των ετησίων αμοιβών πάνω από το επίπεδο των 20.000 ευρώ. Δηλαδή δεν θα δικαιούται το αφορολόγητο και δεν θα έχει κανένα δικαίωμα έκπτωσης δαπανών από τις αμοιβές του.

Μόνη εξαίρεση από την επαχθή αυτή φορολόγηση ισχύει στην περίπτωση απόκτησης εισοδήματος από περιστασιακή απασχόληση το οποίο δεν υπερβαίνει τα 6.000 ευρώ ετησίως, εφόσον τα τεκμήρια διαβίωσης προσδιορίζουν τεκμαρτό εισόδημα μέχρι 9.500 ευρώ και εφόσον δεν έχει αποκτηθεί ταυτόχρονα και εισόδημα από αγροτική δραστηριότητα, ακίνητα ή τόκους καταθέσεων. Σε κάθε τέτοια περίπτωση, τόσο το πραγματικό εισόδημα όσο και η πρόσθετη διαφορά εισοδήματος που μπορεί να προκύψει λόγω της εφαρμογής των τεκμηρίων φορολογούνται με την ευνοϊκή κλίμακα φορολόγησης των εισοδημάτων από μισθούς.


Πηγή: www.naftemporiki.gr


2019-02-11, Εξαίρεση από την ασφάλιση του κλάδου υγείας ΕΦΚΑ

Με την εγκύκλιο 5 του ΕΦΚΑ καθορίζονται ενιαία τα πρόσωπα, οι όροι και οι προϋποθέσεις εξαίρεσης από την ασφάλιση στον κλάδο υγείας ΕΦΚΑ και την καταβολή των αντίστοιχων εισφορών.

Στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων περί εξαίρεσης, εμπίπτουν οι ασφαλισμένοι που υπάγονται για κλάδο υγείας στον ΕΦΚΑ, εφόσον πληρούν τις πιο κάτω προϋποθέσεις:

* σφαλίζονται παράλληλα στον κλάδο υγείας των πιο κάτω φορέων, οι οποίοι νοούνται ως φορείς ασθενείας και δεν έχουν ενταχθεί στον ΕΦΚΑ:

- Τομέας Υγείας και Περίθαλψης του Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π.

- Υγειονομική Υπηρεσία της Ε.Υ.Δ.Α.Π.

- Ταμείο Υγείας Προσωπικού της Εθνικής Τράπεζας

- Αλληλοβοηθητικό Ταμείο Περίθαλψης του Συλλόγου Υπαλλήλων της Τραπέζης Ελλάδος

- Λογαριασμός Υγείας των Μελών του Σώματος Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών

* Καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές για τον οικείο κλάδο στους ως άνω φορείς

Το δικαίωμα εξαίρεσης δύναται να συντρέχει λόγω ασφάλισης ή συνταξιοδότησης, από άμεσο δικαίωμα ή λόγω θανάτου, στους πιο πάνω φορείς.

Έναρξη - Διάρκεια - Διακοπή της εξαίρεσης

Στις περιπτώσεις που υπάρχει υποχρέωση ασφάλισης στον ΕΦΚΑ και πληρούνται οι ως άνω προϋποθέσεις:

* Η εξαίρεση των ασφαλισμένων από την καταβολή εισφορών κλάδου υγείας του ΕΦΚΑ αρχίζει από την πρώτη του μήνα υποβολής της αίτησης, εφόσον το αίτημα υποβληθεί κατά την εγγραφή ή κατά την έναρξη ασφάλισης. Στην περίπτωση που το αίτημα υποβληθεί μεταγενέστερα από την έναρξη της παράλληλης ασφάλισης, η εξαίρεση αρχίζει από την πρώτη του επόμενου μήνα.

* Η διάρκεια της χορηγούμενης εξαίρεσης, για τους ενεργούς ασφαλισμένους, είναι δωδεκάμηνη, και λήγει την τελευταία ημερολογιακή ημέρα του δωδέκατου μήνα.

* Για τους συνταξιούχους, από δική τους απασχόληση ή λόγω θανάτου, αορίστου ή ορισμένου χρόνου, η διάρκεια της χορηγούμενης εξαίρεσης θα είναι αντίστοιχη της διάρκειας της συνταξιοδότησης.

Δυνατότητα παράτασης της εξαίρεσης παρέχεται εφόσον υποβληθεί σχετικό αίτημα εντός (12) δώδεκα μηνών από την λήξη της προηγούμενης εξαίρεσης. Στην περίπτωση αυτή, οι προϋποθέσεις θα πρέπει να συντρέχουν κατά την ημερομηνία λήξης της προηγούμενης εξαίρεσης, προκειμένου να καλυφθεί αναδρομικά η νέα δωδεκάμηνη περίοδος.

Σε διαφορετική περίπτωση (μη συνδρομή των προϋποθέσεων), η εξαίρεση αρχίζει από την πρώτη του επομένου μήνα, κατά τα προαναφερόμενα.


Πηγή: e-forologia.gr


2019-02-11, Πρόγραμμα δεύτερης επιχειρηματικής ευκαιρίας για 5.000 ανέργους-πρώην αυτοαπασχολούμενους

Αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) του υφυπουργού Εργασίας, Νάσου Ηλιόπουλου, και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Γιώργου Χουλιαράκη, για το πρόγραμμα δεύτερης επιχειρηματικής ευκαιρίας 5.000 ανέργων, πρώην αυτοαπασχολουμένων.

Σύμφωνα με την ΚΥΑ, σκοπός του προγράμματος είναι η επανένταξη στην αγορά εργασίας 5.000 ανέργων, πρώην αυτοαπασχολουμένων, οι οποίοι είχαν διακόψει την επιχειρηματική δραστηριότητά τους και στους οποίους δίνεται δεύτερη ευκαιρία να δημιουργήσουν επιχειρήσεις και να επαναδραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά, μέσω της δημιουργίας μίας νέας οικονομικής οντότητας.

Δικαιούχοι και προϋποθέσεις συμμετοχής

1. Οι δικαιούχοι πρέπει:

Να έχουν διακόψει την επιχειρηματική δραστηριότητά τους από 1/1/2012 και μέχρι έξι μήνες, πριν από τη δημοσίευση της παρούσας απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Να μην έχουν μεταβιβάσει την επιχείρησή τους ή το μερίδιο τους σε επιχείρηση η οποία ανήκε σε συζύγους ή πρόσωπα α΄ ή β΄ βαθμού συγγένειας.

Να μην έχουν ασκήσει οποιαδήποτε επαγγελματική/επιχειρηματική δραστηριότητα στο εξάμηνο που προηγείται της δημοσίευσης της παρούσας στην Εφημερίδας της Κυβερνήσεως.

Να έχουν προβεί σε νέα έναρξη δραστηριότητας σε Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (ΔΟΥ), από την ημερομηνία δημοσίευσης της παρούσας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και εφεξής.

Να έχουν καταβάλει στον Ειδικό Λογαριασμό Ανεργίας της παρ. β΄ του άρθρου 44 του ν. 3986/2011 (Α΄ 152) τη μηνιαία εισφορά, ύψους 10 ευρώ, για ένα τουλάχιστον έτος.

Να έχουν εξοφλήσει ή ρυθμίσει τις οφειλόμενες ασφαλιστικές εισφορές ή τυχόν οφειλές από οποιαδήποτε αιτία προς τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) και να είναι ενήμεροι με τους όρους της ρύθμισης.

Όσοι οφείλουν ασφαλιστικές εισφορές που αφορούν σε προηγούμενη επιχειρηματική δραστηριότητα και δεν έχουν υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης, αποκτούν ασφαλιστική ενημερότητα κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 40 του ν. 4578/2018, την οποία προσκομίζουν μετά την υπαγωγή τους στο πρόγραμμα και παραμένουν ενήμεροι καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος του προγράμματος, εφόσον είναι συνεπείς ως προς τις τρέχουσες ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις.

Από το ποσό της επιχορήγησης που λαμβάνουν οι ενταγμένοι στο πρόγραμμα παρακρατείται ποσοστό 25%, το οποίο αποδίδεται στον ΕΦΚΑ έναντι εξόφλησης των οφειλών τους. Το ύψος της οφειλής των εν λόγω προσώπων και η μη υπαγωγή τους σε ρύθμιση βεβαιώνεται από τον ΕΦΚΑ.

Να έχουν την ιδιότητα του ανέργου, (διαθέτοντας δελτίο ανεργίας σε ισχύ, μέχρι και την ημερομηνία έναρξης της δραστηριότητάς τους στη ΔΟΥ) και να έχουν ωφεληθεί από τη διαδικασία της εξατομικευμένης παρέμβασης.

Να είναι Έλληνες πολίτες ή πολίτες άλλου κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) ή ομογενείς που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στη χώρα μας ή πολίτες τρίτων χωρών που έχουν άδεια διαμονής τουλάχιστον για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί το πρόγραμμα.

Οι άντρες υποψήφιοι να έχουν εκπληρώσει ή νόμιμα απαλλαγεί από τις στρατιωτικές υποχρεώσεις τους. H υπηρεσία διατηρεί πιστοποιητικό στρατολογικής κατάστασης τύπου Α΄ στο αρχείο της, το οποίο, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. ΔΙΑΔΠ/Α/5482/2005 (Β΄400) κοινή απόφαση του υφυπουργού Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και του υπουργού Εθνικής Άμυνας και εφόσον πρόκειται για Έλληνα υπήκοο, αναζητείται αυτεπάγγελτα από την αρμόδια για την έκδοση της διοικητικής πράξης υπηρεσία. Το αρμόδιο ΚΠΑ2 απευθύνει αίτημα προς το αρμόδιο Στρατολογικό Γραφείο, σύμφωνα με το αντίστοιχο έντυπο και τους όρους που περιέχονται στην απόφαση, για την έκδοση και αποστολή του πιστοποιητικού. Οι ομογενείς ή οι πολίτες χωρών της ΕΕ προσκομίζουν υπεύθυνη δήλωση ότι δεν έχουν καμία υποχρέωση ως προς την εκπλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεών τους, χωρίς να απαιτείται η προσκόμιση σχετικού πιστοποιητικού της χώρας προέλευσης.

2. Οι δικαιούχοι εντάσσονται στο πρόγραμμα είτε ως ατομικοί επιχειρηματίες/επιτηδευματίες (ατομικές επιχειρήσεις), είτε ως μέλη νομικών οντοτήτων με μία από τις ακόλουθες νομικές μορφές: α) ομόρρυθμη εταιρεία (ΟΕ), β) ετερόρρυθμη εταιρεία (ΕΕ), γ) εταιρεία περιορισμένης ευθύνης (ΕΠΕ), δ) ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία (ΙΚΕ) ή ε) συνεταιρισμό εργαζομένων του άρθρου 24 του ν. 4430/2016 (Α΄ 205).

3. Δικαιούχοι για τις: α) ΕΕ είναι οι ομόρρυθμοι εταίροι και β) ΙΚΕ και ΕΠΕ είναι οι εταίροι-μέλη που ασκούν τη διαχείριση των εταιρικών υποθέσεων και εκπροσωπούν την επιχείρηση.

4. Στις περιπτώσεις νομικών οντοτήτων, το ανώτατο όριο δικαιούχων ορίζεται σε τρία μέλη, τα οποία πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις της παραγράφου 1 και να συμμετέχουν στο εταιρικό κεφάλαιο με ίσα εταιρικά μερίδια, με εξαίρεση την περίπτωση μέλους εταιρείας το οποίο συμμετέχει στο εταιρικό κεφάλαιο με ποσοστό τουλάχιστον 51%. Τα ποσοστά συμμετοχής στο εταιρικό κεφάλαιο δεν μπορούν να μεταβληθούν κάτω από το ελάχιστο καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.

5. Εάν αξιολογηθούν θετικά τα επιχειρηματικά σχέδια των δικαιούχων (προέγκριση), τα οποία υποβάλλονται με την αίτηση-υπεύθυνη δήλωσή τους, βάσει του άρθρου 6 και οι δικαιούχοι προχωρήσουν σε σύσταση εταιρικού σχήματος, στο πρόγραμμα εντάσσονται τα μέλη της νομικής οντότητας. Τα επιχειρηματικά σχέδια των δικαιούχων συνεξετάζονται (στην ίδια συνεδρίαση) από την Επιτροπή Αξιολόγησης που θα συσταθεί με απόφαση του διοικητή του ΟΑΕΔ. Σε περίπτωση θετικής αξιολόγησης (προέγκρισης), οι εγκριτικές αποφάσεις εκδίδονται ταυτόχρονα για όλους τους δικαιούχους.

6. Η δραστηριότητα που θα αναπτύξουν οι δικαιούχοι, πρέπει να είναι οργανωμένη σε αυτοτελή επαγγελματικό χώρο.

7. Οι παραπάνω όροι-προϋποθέσεις ισχύουν καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.

Δεν εντάσσονται στο πρόγραμμα:

Επαγγελματικές δραστηριότητες που απαιτούν την ύπαρξη κενής θέσης (ενδεικτικά: συμβολαιογράφοι, δικαστικοί επιμελητές).

Επαγγελματικές δραστηριότητες σχετικά με την εκμετάλλευση επιβατικού ή φορτηγού δημόσιας χρήσης.

Εποχικές ως προς τον κύκλο εργασιών επιχειρήσεις, κυλικεία, καντίνες, περίπτερα, πλανόδιες επιχειρήσεις και τυχερά ή ηλεκτρονικά τυχερά παιχνίδια.

Επιχειρηματικές δραστηριότητες οι οποίες εντάσσονται σε ήδη οργανωμένο ομοιόμορφο δίκτυο διανομής προϊόντων και παροχής υπηρεσιών και οι οποίες εκμεταλλεύονται, σε εκτέλεση σχετικών συμβάσεων, άδειες εκμετάλλευσης δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας που αφορούν συνήθως εμπορικά σήματα ή διακριτικούς τίτλους και τεχνογνωσία για τη χρήση και τη διανομή αγαθών ή υπηρεσιών (ενδεικτικά: franchising, shop in shop, δίκτυο πρακτόρευσης).

Επιχειρήσεις που λειτουργούν αποκλειστικά από τη 10η μετά μεσημβρίας έως την 6η πρωινή.

Επιχειρήσεις που έχουν σύνθετο αντικείμενο δραστηριότητας και το ένα εξ αυτών περιλαμβάνεται στις εξαιρέσεις της παρούσας.

Επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε τομείς στους οποίους δεν εφαρμόζεται το άρθρο 1 του Κανονισμού.

Όσοι συστήνουν επιχείρηση που έχει το ίδιο αντικείμενο δραστηριότητας με επιχείρηση που λειτουργούσε στον ίδιο χώρο από άλλο επαγγελματία μέσα στο τελευταίο εξάμηνο, πριν από την ημερομηνία έναρξης εργασιών της νέας επιχείρησης στη ΔOΥ.

Όσοι έχουν ενταχθεί σε προηγούμενα προγράμματα Νέων Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΝΕΕ) του ΟΑΕΔ από την 1η/1/2008 και εφεξής.

Οι συστεγαζόμενες επιχειρήσεις. Με τον όρο συστέγαση νοείται η εγκατάσταση της επιχείρησης σε ίδιο, μη διακριτό, χώρο με άλλη επιχείρηση. Εάν διαπιστωθεί συστέγαση επιχειρήσεων, ανακαλείται η απόφαση υπαγωγής στο πρόγραμμα. Αυτοαπασχολούμενοι, αμειβόμενοι με δελτίο παροχής υπηρεσιών, η ασφάλιση των οποίων ρυθμίζεται στην παρ. 9 του άρθρου 39 του ν. 4387/2016 (Α΄ 85).


Πηγή: www.kerdos.gr


2019-02-11, ΟΑΕΔ: Πρόγραμμα επιχορήγησης εποχικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων

Αρχίζει αύριο, Τρίτη 12 Φεβρουαρίου, κι ολοκληρώνεται τη Δευτέρα 15 Απριλίου η υποβολή αιτήσεων των εποχικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων για συμμετοχή τους στο «Πρόγραμμα επιχορήγησης εποχικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων για τη διατήρηση θέσεων εργασίας κατά τη χειμερινή περίοδο 2018-2019».

Το πρόγραμμα έχει ως στόχο τη διατήρηση των θέσεων εργασίας στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που λειτουργούν εποχικά κατά τη χειμερινή περίοδο και συγκεκριμένα από την 1η Νοεμβρίου 2018 έως και την 28η Φεβρουαρίου 2019.

Σύμφωνα με τη Δημόσια Πρόσκληση 1/2019, δικαίωμα υποβολής αιτήσεων έχουν οι κάθε μορφής ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, εφόσον πληρούν σωρευτικά τις παρακάτω προϋποθέσεις:

- Ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ή/και ξενοδοχειακές μονάδες οι οποίες θα υποβάλουν αίτηση υπαγωγής στο πρόγραμμα και λειτουργούν εκτός της Διοικητικής Περιφέρειας Αττικής (πλην της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων) και του Πολεοδομικού Συγκροτήματος της πόλεως της Θεσσαλονίκης.

- Έχουν άδεια λειτουργίας του Ε.Ο.Τ. σε ισχύ

- Είναι εποχικές, είχαν διακόψει τη συνεχόμενη λειτουργία τους τουλάχιστον για δύο έτη, κατά την προηγούμενη πενταετία (2013-2017), και συγκεκριμένα τη χρονική περίοδο από 1η Νοεμβρίου μέχρι 28η Φεβρουαρίου, εκτός εάν μετείχαν σε ένα τουλάχιστον από τα προηγούμενα προγράμματα διατήρησης θέσεων εργασίας για τη χειμερινή περίοδο ή είναι νέες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις (άρχισαν δηλαδή να λειτουργούν από την 1η Ιανουαρίου 2017 και μετά), οπότε θα πρέπει να διέκοψαν τη συνεχόμενη λειτουργία τους κατά το προηγούμενο έτος (2017) πριν την 1η Νοεμβρίου.

Ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που άρχισαν να λειτουργούν από την 1η Νοεμβρίου 2017 και μετά, δεν επιχορηγούνται.

Η υποβολή των αιτήσεων γίνεται ηλεκτρονικά, αποκλειστικά στον διαδικτυακό τόπο του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr), στο πεδίο καταχώρισης ηλεκτρονικών αιτήσεων, από τις 12-02-2019 (ώρα 11:00 πρωί) έως τις 15-04-2019 (ώρα 12:00 μεσημέρι).

Απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης είναι η ενδιαφερόμενη ξενοδοχειακή επιχείρηση να είναι εγγεγραμμένος χρήστης στο πληροφοριακό σύστημα (portal) του ΟΑΕΔ και να διαθέτει κωδικούς πρόσβασης σε αυτό (Ονομασία Χρήστη και Συνθηματικό).

Ωφελούμενοι είναι οι ξενοδοχοϋπάλληλοι οι οποίοι δικαιούνται επίδομα τακτικής ανεργίας κατά την έναρξη του χρονικού διαστήματος της επιμήκυνσης, δηλαδή κατά την 1-11-2018.

Οι ωφελούμενοι ξενοδοχοϋπάλληλοι θα πρέπει να απασχολούνται κατά την προηγούμενη ημέρα, ήτοι την 31η-10-2018, της έναρξης του χρονικού διαστήματος της επιμήκυνσης (1-11-2018), διότι σκοπός του προγράμματος είναι η επιμήκυνση της απασχόλησής τους.

Δεν είναι δυνατή η υπαγωγή ξενοδοχοϋπαλλήλων στο πρόγραμμα οι οποίοι πριν την 1η Νοεμβρίου 2017 είχαν συνεχόμενη δωδεκάμηνη απασχόληση στην ίδια ή/ και σε άλλη ξενοδοχειακή επιχείρηση. Δεν είναι δυνατή η υπαγωγή ξενοδοχοϋπαλλήλων στο πρόγραμμα οι οποίοι δεν απασχολούνταν κατά την 31η-10-2018.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα, τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία συμμετοχής οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν στην ιστοσελίδα του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (www.oaed.gr).


Πηγή: www.naftemporiki.gr



Ρωτήστε μας!

Mη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας. Θα χαρούμε να σας εξυπηρετήσουμε.

+30 2104636074


Συνεργαστείτε μαζί μας!

Όλο το δυναμικό του γραφείου μας εργάζεται με στόχο τη δική σας διευκόλυνση.

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα ενδιαφέροντος και θα έρθουμε σύντομα σε επικοινωνία μαζί σας.

Συμπλήρωση φόρμας ❯❯